Koning-Maarten.reismee.nl

Springbreak!

Hola lezertjes,

Zodat ik in mijn vorige verhaal al aangegeven heb zijn de deze springbreak een echt Amerikaanse roadtrip langs de west-coast gaan maken. We stapte op vrijdag nacht de auto in en kwamen vroeg in de ochtend in San Francisco aan. Hier zochten we een parkeerplaats op en zijn de het centrum in gelopen. Hier hebben we ontbetenin de buurt van China town. Na dit ontbijt zijn we richting de haven gelopen, het deel van San Fran waar het toch allemaal om gaat. Hier bij het water liggen twee beroemde bruggen. De Treasure Island brug en de Golden Gate brug. Ook ligt de oude gevangenis Alcatraz op een eilandje een eindje uit de kust. In de haven ligt een grote groep zeeleeuwen en de straat naast de haven heeft erg veel leuke winkeltjes en restaurants. Als eerste zijn we naar de zeeleeuwen toegelopen. Vanuit daar was ook het eiland Alcatraz te zien. Ik hoorde dat de zeeleeuwen van de een op de andere dag zijn gekomen en daar zijn gebleven.

Nadat we Alcatraz en de zeeleeuwen gezien hadden zijn richting de Golden Gate brug gelopen. Onderweg nog even gestopt bij Hooters om te lunchen. De Golden Gate brug was natuurlijk iets wat je echt moet zien als je in San Francisco bent!

Na het bezoekje aan deze machtige brug zijn we terug naar de auto gegaan om onze reis naar Portland te maken. Dit is een 12 durende trip, tenzij je de auto snelweg neemt. Deze loopt namelijk door de bergen! Natuurlijk zijn wij zonder enig idee de oude snelweg opgegaan en hebben we uren zigzaggend doorgebracht. Na deze vermoeiende reis kwamen we aan in Portland. Hier aten we een lekker ontbijt en nadat we het centrum ook wel gezien hadden zijn we lekker naar ons hotel gegaan waar we vroeg zijn gaan slapen. De volgende ochtend zijn we weer vertrokken naar Seattle. De stad die Alex en ik erg graag wilde zien!! Bij aankomst zagen we de mooie skyline met aan de linkerkant natuurlijk de beroemde Sky Needle! We parkeerde in de buurt van de Sky Needle en zijn daar natuurlijk naar boven te gaan om een 360 graden uitzicht te hebben. Hierna zijn we het centrum ingelopen voor een ontbijt en na wat rondgestruind te hebben we ook lunch gegeten. Seattle was een erg gave stad en het was het dan ook zeker waard om dit te bezoeken. Na dit bezoek zijn we onze 's avonds richting Vancouver vertrokken. De grens van Canada gaf ons geen problemen en we konden zo doorrijden naar ons hotel. Hier gooide we onze spullen neer en gingen vroeg naar bed.

De volgende ochtend hadden we een vroeg ontbijt van het hotel. Na dit ontbijt zijn we Vancouver ingereden waar we een enorm lekkere lunch hadden in een Japans restaurant. Een heerlijke en grote schaal sushi en een heerlijk biertje uit Canada.

Vancouver is een enorme stad. Tot onze verbazing was het centrum toch rustig en stil en vooral bij het water waar geen geluidje te horen was. Naast Vancouver ligt een groot park namelijk Stanley park. Een groot stuk bos waar we een hike hebben gemaakt. Toen we terugkwamen in het centrum zijn we gaan eten. Dit deden we in een straat met alleen maar Aziatische restaurants. Wij kozen een restaurant met alleen maar Aziatische tekens op de buitenkant. We keken naar binnen en zagen dat het gevuld was met alleen maar Aziaten. Bomvol ook nog eens! Dan moet het wel lekker zijn! We liepen naar binnen en de mensen waren duidelijk verbaasd dat wij als niet Aziaten naar binnen kwamen. In de 10 minuten dat we moesten wachten op een tafel hadden waren we het er over eens dat we in een Chinees restaurant waren aangekomen. De menu-kaart had gelukkig wel Engelse tekst en ik bestelde een schaal met groente en hierop een laag zeevruchten. Octopus, scallops (Google vertelde mij dat dit Sint-Jacobsschelpen genoemd worden in Nederland) en een hoop soorten vis. Hierbij bestelde ik ook een schaal met rijst. Het eten was puur genieten! Na het eten raakte we aan de praat met een non-aziatische man die inmiddels het restaurant binnen was gekomen met zijn Aziatische vrouw. Hij vertelde ons wat goede restaurants. Een erg vriendelijke man en hij leek me dan ook aardig. Echter toen hij ons aanraadde om haaienvinnensoep te proberen had hij me giftig. Nadat hij hier een aantal druppels van geproefd had zijn we het restaurant verlaten. Deze man kan nog van geluk spreken dat onze Costa Ricaanse vriend Can al bij het hotel was. In Costa Rica is de haaienslacht namelijk een groot probleem.

We sliepen goed en zijn de volgende dag vertrokken naar de berg waar de Olympische winterspelen gehouden waren. Na wat gespeel in de sneeuw zijn we richting een meer gereden waar we de enige echte Bald Head Eagle zagen! Ook zwommen hier twee otters rond op zoek naar vis. Een schitterende plek!

Deze avond hebben we in een Vietnamees restaurant gegeten. Iets minder lekker als de vorige restaurants maar toch prima te eten!

Na een goede nachtrust zijn we aan de terugweg begonnen. De terugweg verliep erg soepel en in 12 uur waren we weer terug in het warme Santa Barbara. Op het moment is het 25 graden met een strak-blauwe hemel.

Mensen, geniet van het mooie weer in Nederland nu. Hoorde dat het ook daar prima te pruimen is!

De fotoreeks is ook weer aanwezig en tot spreeks!!

Maarten

Lisa

Wow, wat doe jij toch ook een hoop in dit jaar. Ongeveer iedereen is er jaloers op.
Ik natuurlijk niet, want komop, aziatisch eten? Hahaha. Tot snel!

Didi Borkus

Leuk te lezen dat jullie de Aziatische wijk in zijn geweest om te eten dat kan ik mij goed herinneren dat was prima! Inmiddels weer terug blijf genieten en .......studeren!!

Maarten

Haha zal ik zeker doen!!